Днешната анкета е насочена към всички, които имат преки ръководители (мениджъри) и получават от тях различни задачи, които им биват възлагани. По тази причина и въпросът в анкетата е “Как вашият мениджър ви възлага задачи?” (възможен е повече от един отговор)
Анкетата за възлагането на задачи ще е активна една седмица, след което ще я затворим и обобщим резултатите. Ще бъде интересно да се види какъв е стилът на възлагане на задачи сред вашите мениджъри (това е ключово мениджърско умение), а ако стилът е по-различен от зададените в анкетата отговори, можете да добавите ваш отговор било в анкетата, било в коментарите по-долу.











{ 1 trackback }
{ 14 коментара… прочетете ги по-долу или добавете ваш }
Иво Илиев 08.02.10 в 12:05
Много добра анкета. Подкрепям я напълно и с удоволствие ще известя крайните резултати навсякъде, където мога.
Иван 08.02.10 в 12:25
Къде е това “Обяснява ми какво, как и защо трябва да бъде направено”, защото аз 5 работни места съм сменил досега и още не съм срещал такова животно.
Адриана Смилянова 08.02.10 в 17:38
Здравейте,
Анкетата ми се струва много интересна и с удоволствие ще я следя, макар да не гласувах. Всъщност си давам сметка, че през последните почти 10 години съм от страната на даващия задачите. Все пак мога да кажа, че преди години бих се провалила в една такава анкета. Хубавото е, че шефовете на фирмата, в която работих осъзнаваха, че мениджърите имат нужда от допълнително обучение. Имено на едно такова обучение на тема “Мениджърът – двигател на компанията” осъзнах колко е важно да можеш да възлагаш задачите си така, че те да бъдат разбрани от подчинените ти служители иначе се получава: “кучето си лае – керванът си върви”.
Ще ми е интересно да видя и други мнения по въпроса с даването /приемането на задачи на служебното място, защото личното ми впечатление е, че собствениците на фирми, които са изцяло с българско участие все още нямат традиции в обучението на персонала си и/или не осъзнават от каква важност е то. Според мен това е първата стъпка към успешния бизнес, защото както казва мой познат “Или ти ще се погрижиш за бизнеса или той за теб”. Струва ми се, че в България все още нещата се случват на самотек /с малки изключения/.
Владислав 08.02.10 в 19:54
Анкетата допуска, че има един правилен начин за поставяне на нова задача.
Но според теорията за ситуационно лидерство, с основатели д-р Бланчард и проф. Хърси, начинът на поставяне на задача зависи и от етапа на професионално развитие на служителя. За нов служител те препоръчват варианта с подробно обяснение какво, как и защо. За опитен и всеотдаен служител те препоръчват кратко “сухо” поставяне на целта. Любопитен съм да видя как ще бъдат разтълкувани резултатите от тази анкета?
Тодор Христов 08.02.10 в 20:21
Нека уточня – анкетата не допуска един правилен начин за възлагане на задачи. В анкетата има 3 отговора, и опция за добавяне на неограничен брой други отговори. Възможно е да се отговори с повече от един отговор.
Аз лично не откривам някакво противоречие с теорията за ситуационното лидерство на Кен Бланчард и Хърси. Също така, не мисля, че е точно да се каже, че при опитни и всеотдайни служители трябва да се поставя сухо и кратко една цел. Тази конкретна теза не е съгласно модела за лидерство на Бланчард и Хърси.
Владислав 09.02.10 в 10:52
Добро утро г-н Христов, явно ще играем дебют Соколски
. Съгласен съм, че не е точно да се каже, че при опитни служители целта се поставя сухо и кратко, но измежду посочените отговори в анкетата това беше най-близкия до вярното отговор. Добре, нека допуснем, че 60% от анкетираните отговорят, че техният мениджър им обяснява какво, как и защо? Какво следва от това? Какъв е извода? А нима няма значение дали тези 60% от отговорилите са с 2 мес стаж или с 3 години на съответното раб място? Нима изводите от такъв отговор няма да са различни, в зависимост от професионалния опит на анкетираните? Нима мениджърът не следва да постави една и съща задача по различен начин (подход) в зависимост от опита и личността на служителя? И, ако се съгласите, че изводите ще са различни, как от анкетата ще разберете с какъв опит са анкетираните? Бенджамин Дизраели има една много известна мисъл: “Има 3 вида лъжа: лъжа, нагла лъжа и статистика.” Дано да греша, но се опасявам, че настоящата анкета ще даде като резултат статистика. Така или иначе, на всички ни е ясно, че голямата част от мениджърите в България не са подготвени за ръководни позиции и разчитат повече на интуицията си отколкото на мениджърски познания. Моето категорично мнение е, че всеки от 3-те отговора в анкетата е добър и правилен в зависимост от това за какъв тип служител се отнася и спешността на задачата. Ако Ви е неприятно, мога да Ви пиша на ЛС.
Тодор Христов 09.02.10 в 11:09
Владислав, съжалявам, че някак персонално приемате коментара ми. Той имаше друга цел – да внесе уточнение по повод изказаната от Вас теза и бе ориентиран към всички, не само към Вас. Анкетата още не е приключила, но Вие вече сте си направили изводите – ОК, нека бъде така.
Владислав 09.02.10 в 11:15
Благодаря за отговора! И аз не го приемам лично – много съм чувствителен и не мога да си позволя допълнителни лични ….:) Но все пак, какви биха били изводите от моята хипотеза за 60%…?
Тодор Христов 09.02.10 в 12:30
Нека най-напред приключи анкетата, и тогава ще направим обобщение на резултатите, както и кратък анализ на някои въпроси, свързани с темата.
Svetlio Blyahoff 10.02.10 в 23:31
Това изглежда интересно. Ще очаквам края на анкетата и победителя сред отговорите
Галина 16.02.10 в 12:27
Очаквам с нетърпение анализ на тази анкета.
Николай Николов 18.02.10 в 13:18
Сухо изложение на проекта и обсъждане кое как трябва да се случи и кое е най-удачно. Нещо такова е при мен, като по този начин се коментира цялостно проекта, необходимите ресурси за него и крайния резултат, който трябва да бъде с една идея от предвиденото
Мерцедес-Бенз Фен 19.02.10 в 14:23
Анкетата е добра,
От личен опит мога да кажа, че ако мениджъра умее не само да ръководи а и да говори с тон, каращ те да работиш.. значи е добър мениджър.
Тодор Христов 25.02.10 в 12:07
Ето и крайните резултати от анкетата.